V aprilu 2025 sem se v Brightonu v Veliki Britaniji udeležil največje in najuglednejše SEO konference na svetu – BrightonSEO. Vrsta predavateljev je v dveh dneh na sončni obali Anglije predstavila najnovejše trende s področja SEO optimizacije spletnih strani. Najbolj izstopajoči so bili naslednji:
AI pregledi (AI Overviews) na Googlu
Google uvaja AI-preglede (AI Overviews), ki uporabnikom ponujajo povzetke odgovorov na iskalna vprašanja, ustvarjene s pomočjo umetne inteligence. To pomeni, da so povezave na spletne strani potisnjene vse nižje. Postaja vse pomembneje, da je vaša stran omenjena v teh odgovorih. Da bi to dosegli, je nepogrešljivo, da ima stran poleg ostalih dobrih SEO praks tudi dobro strukturirane podatke (shema).

GEO, LLMO
Morda najbolj vroča tema na konferenca je bila optimizacija za iskanje na novih AI orodjih. Za to se še ni niti ustalil termin, napogosteje se uporabljata GEO (Generative Engine Optimization) in LLMO (Large Language Model Optimization). Cilj tega početja je, da LLM, npr. ChatGPT, Claude ali Gemini omeni vašo znamko, podjetje ali spletno stran v svojih odgovorih. V ospredju so stvari, kot so strukturirani podatki, kontekstualna koherenca in semantično bogata vsebina.
Prepletenost SEO z drugimi kanali
SEO ni več samostojen kanal, ampak vse bolj prepleten z drugimi: družbenimi omrežji, email marketingom, PR-jem in celo prodajo. Na BrightonSEO so poudarili, da uspešna SEO strategija danes zahteva sodelovanje znotraj celotnega marketinškega ekosistema. Na primer, omembe blagovne znamke v medijih, signali z družbenih omrežij in celo uporabniške ocene lahko vplivajo na pozicije v iskalniku.
Uporabniška izkušnja ostaja zelo pomembna
Hitrost nalaganja strani, mobilna optimizacija, dostopnost vsebine in jasna navigacija so še vedno med glavnimi elementi, ki vplivajo na SEO uspešnost. Uporabnikova pot po strani, njegova angažiranost in čas zadrževanja so tudi pomembni signali za iskalnike.
Sveža in kvalitetna vsebina je še vedno ključna
Kakovostna, ažurna in relevantna vsebina ostaja temeljna za dobro uvrstitev. Google in drugi iskalniki dajejo prednost vsebinam, ki odgovarjajo na trenutno relevantna vprašanja uporabnikov in prinašajo novo vrednost. Redno posodabljanje obstoječih vsebin in ustvarjanje vsebin na osnovi aktualnih tem ali sprememb v panogi je ključno.