Z bliskovitim vzponom klepetalnih platform, ki temeljijo na velikih jezikovnih modelih (LLM), še posebej po prihodu ChatGPT-ja, postaja vedno pomembneje, da je vaše podjetje omenjeno tudi v odgovorih teh platform. Vse več ljudi namreč išče kar na klepetalni platformi in ne več na klasičnem iskalniku. Vendar, ali to pomeni, da se pomen SEO, torej optimizacije za spletne iskalnike, kot je Google, zmanjšuje? Odgovor na to bomo dobili, če se poglobimo v način, kako klepetalne platforme pridejo do odgovorov.
SEO za AI
Če na primer vprašate ChatGPT, kateri so najboljši izdelki ali storitve v določeni kategoriji, bo umetna inteligenca zajela podatke iz vrha Googlovih rezultatov iskanja. Prav zato je ključnega pomena, da vaše podjetje optimizira spletne vsebine tako, da so vidne in dostopne iskalnikom. Torej, če odgovorimo na vprašanje v uvodu: Z nastopom LLM-jev postaja optimizacija za iskalnike (SEO) pravzaprav še pomembnejša kot prej, saj je visoka uvrstitev v Googlu zdaj ključ do vidnosti tudi v odgovorih umetne inteligence.
Kljub še večni pomembnosti klasičnega SEO, obstajajo določene specifike za večjo vidnost na klepetalnih platformah. Tukaj so 4 nasveti, kako se znajti med odgovori robotov:
Odlični tehnični SEO
Strukturiranje metapodatkov vaše strani na način, da so za AI preprosto berljivi, lahko precej izboljša vaše možnosti. To ima koristi za SEO že sicer, pri kleptalnih robotih pa še posebej. Pazite torej, da je shema vaše strani jasna in čista, da so vsi metapodatki vpisani (naslov, opis, avtor, jezik), da imate dober zemljevid strani (sitemap).
Prijateljski in pogovorni ton teksta
Klepetalni roboti so po definiciji narejeni tako, da simulirajo pogovor. Če boste na svoji strani oblikovali svoja besedila na način pogovora, na primer v obliki vprašanj in odgovorov, ter jih zapisali v jasnem in prijateljskem tonu, bo to povečalo verjetnost, da vas roboti omenijo.
Dobra uporabniška izkušnja
Dobra statistika uporabe vaše strani bo povečala možnost omembe na klepetalnih robotih – kar preprosto pomeni berljiva in hitra stran, kjer je vsebina, ki jo (človeški) obiskovalci radi berejo.
Redno posodabljajte svojo vsebino
Klepetalni roboti prioretizirajo nove vsebine. Z namenom, da ne bi dajali zastarelih odgovorov, se tako v odzivih robotov bolj verjetno pojavijo strani, ki vsebujejo vsebino, ki je bila na določeno temo nedavno posodobljena.